Kokių vitaminų labiausiai reikia pavasarį?

Kokių vitaminų labiausiai reikia pavasarį?

Atėjus pavasariui, organizmas gali siųsti ženklus, jog reikia papildyti per žiemą išeikvotas vitaminų atsargas. Tai gali pasireikšti nusilpusio imuniteto, suprastėjusios savijautos, nuovargio ir kitais požymiais.
Kokių vitaminų šiuo metu gali trukti labiausiai ir kaip juos tinkamai vartoti?

 

ENERGIJAI IR SVEIKATAI. Po žiemos mūsų organizmui dažniausiai trūksta vitamino C, o ypač D, kurio daugiausiai gauname iš saulės. Tačiau reikėtų nepamiršti ir kitų – pavyzdžiui, nuovargį gali sukelti A, B, C, D, geležies, cinko bei jodo trūkumas, plaukus bei nagus silpnina A, E, vitaminų stygius. Tačiau tiksliausiai, individualų vitaminų poreikį galima nustatyti apsilankius pas gydytoją ir atlikus reikiamus tyrimus.

MITYBA. Kartais net atrodytų pilnavertiška mityba neužtikrina, jog su maistu gausite pakankamą vitaminų ir mikroelementų kiekį, todėl tenka naudoti papildus.

Nepaisant to, mitybos racionas vistiek išlieka labai svarbus, nes organizmas geriausiai pasisavina tuos vitaminus, kuriuos gauname su maistu. Todėl jis turi būti įvairus, kokybiškas – patariama daugiau valgyti augalinės kilmės produktų, šviežių daržovių, vaisių, gerti vandens.

TINKAMAI VARTOTI. Vitaminus rekomenduojama vartoti valgio metu arba pavalgius, nes taip geriau įsisavinami riebaluose tirpūs vitaminai A, E, D, K, išskyrus geležį. Nerekomenduojama jų užsigerti arbata, kava, nes jose esančios medžiagos vitaminus neutralizuoja.
Taip pat labai svarbu jais nepiktnaudžiauti – geriausiai vartoti 1-2 mėnesių kursais, pagal tai, ko organizmui išties trūksta.
Atsižvelgti reikėtų ir į derinimą tarpusavyje – pavyzdžiui, magnio poveikį sustiprina B grupės vitaminai, tačiau didelės vitamino C dozės mažina B12 įsisavinimą, todėl jų nereikėtų vartoti kartu.