Kaip teisingai maitintis rudenį?

Atėjęs ruduo dažniausiai pakeičia tiek mūsų laisvalaikio, tiek mitybos įpročius. Atvėsus orams, mažiau laiko aktyviai leidžiame gamtoje – dažniau liekame namuose, mitybos racione atsiranda kaloringesni patiekalai, o tai gali lemti mieguistumą, nuovargį, energijos trūkumą.

 

Kokiomis mitybos taisyklėmis vadovautis, jog išliktumėte sveiki ir žvalūs?

 

• Nepiknaudžiaukite saldumynais, „sunkiu“ maistu – daugiau valgykite sezoninių vaisių ir daržovių: moliūgų, cukinijų, morkų, burokėlių ir kt. Šios daržovės neapkrauna organizmo, yra lengvai virškinamos, o vaisiai papildo organizmą vitaminais ir stiprina imunitetą;

 

• galite naudoti įvairius daržovių paruošimo būdus: virti, „grilinti“, kepti orkaitėje, tačiau atkreipkite dėmesį į gaminimo laiką – kuo jis trumpesnis, tuo daržovės išliks vertingesnės ir ilgiau suteiks sotumo jausmą;

 

• rudens meniu rinkitės troškinius, įvairias tirštesnes sriubas. Svarbu nepamiršti pusryčių – jiems rekomenduojama ruošti įvairių kruopų košę, pagardintą, pavyzdžiui, moliūgu ar uogomis;

 

• alkio jausmą malšinkite vaisių, daržovių kokteiliais, kurie gali būti maistingas ir sveikas užkandis;

 

• apsisaugoti nuo infekcijų padės cinko turintys maisto produktai: kiaušiniai, žuvis, neskaldyti grūdai.