Ar žinojote, kad reguliarus riešutų vartojimas gali duoti daug naudos sveikatai?

Ar žinojote, kad reguliarus riešutų vartojimas gali duoti daug naudos sveikatai?

Riešutai buvo žmogaus mitybos dalis tūkstančius metų. Jie turi ilgą ir įspūdingą istoriją, siekiančią senovės civilizacijas.

Vienas iš seniausių žinomų riešutus auginančių medžių yra pistacijos, Senovės graikai ir romėnai taip pat valgė riešutus, įskaitant migdolus, lazdyno riešutus ir pušies riešutus.

Senovės Kinijoje riešutai buvo labai vertinamas maistas ir dažnai buvo dovanojami karališkiesiems asmenims. Kinai taip pat tikėjo, kad riešutų vartojimas gali paskatinti ilgaamžiškumą ir gerą sveikatą.

Amerikoje buvo žinoma, kad vietiniai amerikiečiai vartojo įvairius riešutus, įskaitant giles, kaštonus, hikorio riešutus ir pekano riešutus. Šie riešutai buvo pagrindinis daugelio Amerikos indėnų genčių maistas ir dažnai naudojami gaminant maistą bei kaip aliejaus šaltinis.

Šiandien riešutai yra populiarus maistas visame pasaulyje ir juo mėgaujamasi kaip užkandžiu, naudojami gaminant maistą arba kaip aliejaus šaltinis. Yra šimtai skirtingų riešutų rūšių, kurių kiekvienas turi savo unikalų skonį ir mitybos profilį.

Riešutai turi ilgą ir turtingą istoriją kaip pagrindinis maistas daugelyje kultūrų ir tebėra populiarus ir maistingas pasirinkimas žmonėms visame pasaulyje.

 

 

O dabar keletas riešutų vartojimo pranašumų:
Sveika širdis: daugelyje riešutų, tokių kaip migdolai ir graikiniai riešutai, yra daug mononesočiųjų riebalų, kurie, kaip žinoma, padeda sumažinti blogojo cholesterolio kiekį ir mažina širdies ligų riziką. Riešutuose taip pat yra daug skaidulų, kurios gali padėti sumažinti kraujospūdį ir pagerinti kraujotaką.

 

Svorio valdymas: nepaisant daug riebalų, riešutai yra mažai kaloringas užkandis, galintis padėti valdyti svorį. Juose yra daug baltymų ir skaidulų, o tai gali padėti jaustis sotiems ir patenkintiems bei sumažinti nutukimo riziką.

 

Pagerinta smegenų funkcija: riešutuose, ypač graikiniuose riešutuose, yra daug omega-3 riebalų rūgščių, kurios yra būtinos smegenų sveikatai. Įrodyta, kad šios riebalų rūgštys gerina atmintį ir pažinimo funkcijas.

 

Vėžio prevencija: Kai kurie tyrimai parodė, kad riešutų vartojimas gali padėti sumažinti tam tikrų vėžio rūšių, tokių kaip krūties ir storosios žarnos vėžys, riziką. Taip gali būti dėl didelio riešutuose esančio antioksidantų kiekio, kuris padeda apsaugoti ląsteles nuo pažeidimų.

 

 

Apskritai, reguliarus riešutų vartojimas gali duoti daug naudos sveikatai, įskaitant geresnę širdies sveikatą, svorio valdymą, smegenų funkciją ir galbūt net vėžio prevenciją. Taigi, į savo racioną verta įtraukti riešutų.